RSS
2013/04/10 08:06

Różnice w konwersjach AdWords i Analytics

Statystyki śledzenia konwersji przy pomocy Google Analytics i AdWords zazwyczaj wykazują rozbieżności. Bardzo często nie jest to wynikiem błędów, ale różnej metodologii stosowanej przez obydwa systemy. Zrozumienie różnic w ich działaniu pozwala na właściwą interpretację statystyk, a wiążąca się z tym analiza – na lepsze zrozumienie zachowań użytkowników. Poza przypadkami błędów we wstawieniu kodów konwersji, podstawowymi przyczynami rozbieżności między Google Analytics a AdWords są:

  1. Analytics nadpisuje ostatnie źródło wizyty na stronie, jeśli przed konwersją dojdzie do kolejnych wizyt z innych źródeł, a AdWords nie śledzi innych źródeł, więc nic nie nadpisze. Dlatego jeśli po wejściu na stronę z AdWords użytkownik wejdzie na nią z innego źródła, to w Analytics będzie to konwersja z nowego źródła, podczas gdy AdWords będzie wciąż uważać, ze ta konwersja została wygenerowana przez reklamy Adwords.
  2. Inny sposób przypisywania konwersji do daty w raporcie Analytics i AdWords. Analytics raportuje konwersje w dniu ich zajścia, podczas gdy AdWords przypisuje konwersję do daty ostatniego kliknięcia reklamy AdWords (kto nie wierzy, niech zobaczy jak w kolejnych dniach przybywa konwersji wstecz, wystarczy zapisać sobie, ile było konwersji w danym okresie zaraz po jego zakończeniu i 30 dni później). Dlatego, jeśli występują zmiany intensywności kampanii, rozbieżności te mogą być znaczne.

Przyczyn rozbieżności może być więcej. Między innymi o tym piszemy w naszym najnowszym artykule w portalu Mambiznes.pl.



Autor

Witold Wrodarczyk

Dyrektor Operacyjny Adequate Interactive Boutique Google Analytics & AdWords Qualified Professional

Adequate - Agencja interaktywna

Adres:
ul. Duchnicka 3
01-796 Warszawa
Telefon:
(+48) 22 299 50 28

Sprawdź naszą Politykę Prywatności. Są tam WAŻNE INFORMACJE o używanych tu cookies i przetwarzaniu Twoich danych.