RSS
2018/11/13 16:32

Adequate na semKRK #10

9 listopada w Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha odbyła się dziesiąta już edycja semKRK, krakowskich spotkań pasjonatów marketingu w wyszukiwarkach.

Co lepszego może nas spotkać w piątkowy wieczór? Pizza, napoje (nie tylko lemoniada), a przede wszystkim solidna porcja wiedzy serwowana przez doświadczonych praktyków branży SEM i możliwość wymiany doświadczeń. Dlatego nie zabrakło tam Adequate Interactive Boutique i naszych prezentacji.

semKRK awards

Uczestnicy, którzy dotarli na miejsce punktualnie mogli dowiedzieć się więcej o koncepcjach, które stały za naszymi kampaniami nagrodzonymi semKRK awards. Jeśli cię tam nie było, jeszcze nic straconego – nagranie wystąpienia i prezentacja są dostępne dla wszystkich:

Odnośniki ze slajdu 3 dotyczą artykułów na temat optymalizacji profit-driven oraz portfolio biddingu. Case studies w pdf są dostępne do pobrania tutaj: Case study sellektor.com oraz case study FRU.PL.

Zapamiętaliśmy…

W dalszej części Joanna Ostrowska-Oczak z zespołu d/s implementacji Google przypomniała o konieczności aktualizacji tagów Google Ads i Google Analytics, w kontekście wprowadzenia ITP 2.0 (Intelligent Tracking Prevention) w przeglądarce Safari. Zastosowanie aktualnych kodów i tagu łączącego konwersje (conversion linker) pozwoli obejść blokadę plików cookie stron trzecich, poprzez podmianę plików cookie Google na własne cookie witryny.

Bardzo ciekawa była prezentacja Dawida Wydry (agencja VOLE), w której przedstawił m.in. pomysły na nietypowe śledzenie konwersji kontaktowej, na kierowanie kampanii produktowych Google Ads na słowa kluczowe (no, prawie) oraz wykorzystanie kierowania geograficznego i na języki dla poszerzenia zasięgu kampanii e-commerce.

Ad fraud w modelu CPA

Rozliczasz się za efekt? Na semKRK#10 mówiliśmy również o tym, jak ten z pozoru bezpieczny sposób rozliczania kampanii może obrócić się przeciwko reklamodawcy. Omawiane były kwestie poruszane we wcześniejszych artykułach na temat oszustw w performance marketingu, ale nie zabrakło również nowych wątków. Prezentację i pełne nagranie można obejrzeć poniżej.

 

W prezentacji (slajd 5) znajduje się odnośnik do artykułu na temat ograniczenia ze względu na budżet, które zawsze oznacza nieefektywność kampanii. W kampanii, która wykorzystuje cały budżet należy zwiększyć budżet lub obniżyć stawki.

Materiał bonusowy (przygotowany na wypadek braku pytań) i opisuje przypadek nadużyć w kampaniach z celem instalacji aplikacji mobilnej (odnośnik ze slajdu 36).



Autor

Witold Wrodarczyk

Dyrektor Operacyjny Adequate Interactive Boutique Google Analytics & AdWords Qualified Professional

Adequate - Agencja interaktywna

Adres:
ul. Okopowa 47/23
01-059 Warszawa
Telefon:
(+48) 22 299 50 28

Sprawdź naszą Politykę Prywatności. Są tam WAŻNE INFORMACJE o używanych tu cookies i przetwarzaniu Twoich danych.