RSS
2016/01/13 10:52

Optymalizacja Profit-Driven w praktyce (SEMrush)

Artykuł Witolda Wrodarczyka z Adequate Interactive Boutique opublikowany na blogu SEMrush Profit Driven PPC Management in Practice: From CPM to Profit Optimization (j. ang.) jest kolejnym artykułem odnoszącym się do wcześniejszej publikacji dotyczącej maksymalizacji zysku z kampanii PPC.

Artykuł skupia się na praktycznych aspektach optymalizacji profit-driven i pokazuje, jak modyfikacja strategii optymalizacyjnych pomaga osiągać lepszą efektywność. Niektóre działania zaprzeczają intuicji, m.in. zwiększanie stawek w kampaniach o gorszych kosztach konwersji. Poruszana jest również kwestia optymalizacji profit-driven w kampaniach display.

Optymalizacja profit-driven jest kolejnym etapem ewolucji metod optymalizacji wydatków reklamowych. Niektórzy z nas pamiętają czasy, kiedy reklamy w Internecie sprzedawane były przez rezerwację miejsca na stronie wydawcy na określony okres czasu (np. banner na stronie głównej portalu wyświetlany ciągle przez okres tygodnia, dziś w ten sposób sprzedawany jest baner Masthead na stronie głównej YouTube).

 

ewolucja-CPC-CPA-ROI

 

Z czasem rozwój adserwerów umożliwił sprzedaż określonej liczby wyświetleń, a także ograniczania liczby wyświetleń na jednego użytkownika. Kolejnym etapem była optymalizacja kliknięć, co ułatwiło porównanie efektywności wyświetleń dotychczas nieporównywalnych jednostek reklamowych. Następnym etapem było śledzenie konwersji i optymalizacja kosztu konwersji, a w kolejnym kroku – jej wartości i ROI wydatków reklamowych.

Przyszłość optymalizacji to optymalizacja zysku i uwzględnianie atrybucji w ścieżkach wielokanałowych.

Tematyka ta pojawia się coraz częściej w międzynarodowych publikacjach, warty odnotowania jest artykuł w Search Engine Land (j. ang.) odnoszący się do naszego artykułu o strategiach profit-driven (j. ang.).

Zapraszamy do lektury artykułu w SEMrush: Profit Driven PPC Management in Practice: From CPM to Profit Optimization (j. ang.).

SEMrush jest dostawcą narzędzi do analizy konkurencji i słów kluczowych w wyszukiwarce, w tym wtyczki SEOquake. Na blogu SEMrush publikowane są wybrane, nie publikowane wcześniej artykuły z dziedziny marketingu w wyszukiwarkach i szeroko pojętej reklamy online.



Autor

Witold Wrodarczyk

Dyrektor Operacyjny Adequate Interactive Boutique Google Analytics & AdWords Qualified Professional

Adequate - Agencja interaktywna

Adres:
ul. Okopowa 47/23
01-059 Warszawa
Telefon:
(+48) 22 299 50 28

Sprawdź naszą Politykę Prywatności. Są tam WAŻNE INFORMACJE o używanych tu cookies i przetwarzaniu Twoich danych.