Programy afiliacyjne

W programach partnerskich (afiliacyjnych) to nie reklamodawca wykupuje reklamy na warunkach medium reklamowego, ale to media (partnerzy, afilianci) promują reklamodawcę na ustalonych przez niego warunkach. Metoda rozliczenia zawiera w sobie zazwyczaj element płatności za efekt (sprzedaż, rejestrację, wypełnienie zgłoszenia).

Afilianci zazwyczaj nie ograniczają swoich działań do umieszczenia reklamy na witrynie internetowej, ale również prowadzą wysyłkę poczty elektronicznej, kampanie SEM bądź inne działania, np. w mediach społecznościowych.

Odpowiednio skonstruowany program partnerski może być doskonałym źródłem zysków dla reklamodawcy, generującym stały i, co najważniejsze, pewny zwrot z inwestycji. Adequate zapewnia kompleksowe doradztwo przy tworzeniu i obsłudze programu partnerskiego.

Performance marketing

Rozliczenie w modelu płatności za efekt w znacznej mierze ogranicza ryzyko reklamodawcy związane ze zwrotem z inwestycji w reklamę. Odpowiednie dostosowanie metody rozliczeń do potrzeb klienta, w tym rozliczenie w systemie płatności za sprzedaż, lead czy rejestrację, pozwala osiągnąć optymalne wyniki.

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać wsparcie przy pozyskiwaniu klientów przez programy partnerskie oraz informację na temat niestandardowych metod rozliczeń kampanii internetowych.

Analiza i eliminacja nadużyć w programach partnerskich

Programy partnerskie i performance marketing wiążą się również z ryzykiem nadużyć, a czasem wręcz oszustw. W większości audytowanych przez nas programów afiliacyjnych odnotowaliśmy niepożądane praktyki, prowadzone nierzadko na szeroką skalę.

Dlaczego tak się dzieje? System afiliacyjny nie zawsze może w pełni kontrolować działania afiliantów, którzy mogą stosować nieuczciwe techniki w celu przypisania sobie praw do wynagrodzenia za konwersje, niewspółmiernego do wartości przeprowadzonych działań.

Do nieuczciwych technik wykorzystywanych przez niektórych afiliantów można zaliczyć między innymi:

  • Kampanie w wyszukiwarce wykorzystujące markę reklamodawcy oraz inne rodzaje kampanii o charakterze affiliate spam;
  • Kanibalizację własnych działań reklamowych klienta;
  • Nadużycia związane z kuponami rabatowymi (często fikcyjnymi);
  • Cookie spam oparty o wyłudzanie kliknięć i automatyczne przekierowania w kanałach social media i bezpłatnych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach.

Ryzyko nadużyć jest tym większe, im silniejsza jest marka reklamodawcy.

Nasze doradztwo obejmuje kompleksowy monitoring i analizę programów partnerskich, które pozwalają na ograniczenie ryzyka strat na skutek działań nieuczciwych afiliantów.

Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej na temat audytu i monitoringu programów partnerskich.

Adequate - Agencja interaktywna

Adres:
ul. Duchnicka 3
01-796 Warszawa
Telefon:
(+48) 22 299 50 28

Sprawdź naszą Politykę Prywatności. Są tam WAŻNE INFORMACJE o używanych tu cookies i przetwarzaniu Twoich danych.