Blog

RSS
2017/03/30 18:02

Adequate na Kongresie Online Marketing 2017

30 marca 2017 w salach Multikina w Złotych Tarasach w Warszawie podczas Kongresu Online Marketing odbywającego się pod hasłem „Samodzielne prowadzenie kampanii promocyjnych w Internecie krok po kroku” uczestnicy mieli możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat prowadzenia kampanii reklamowych i analityki online.

Prezentacje były bardzo treściwe, a zawarty w nich materiał mógłby pewnie starczyć na książkę. Nie bez powodu slajd z prezentacji Artura Maciorowskiego doczekał się udostępnień na Instagramie: Multitasking spowodował, że doba współczesnego człowieka trwa ponad 31 godzin – jeśli dodać czas wszystkich aktywności, które prowadzimy każdego dnia.

Niezastąpiony Maciej Lewiński pokazał, jak zidentyfikować dane swoich potencjalnych klientów przeglądając… raport Odbiorcy > Technologia > Sieć w Google Analytics. Rzecz jasna, największa liczba wizyt będzie oznaczona nazwami czołowych dostawców internetu, ale na dalszych pozycjach pojawią się nazwy firm dzierżawiących łącza internetowe. Następnie pokazał, jak pozyskać o nich jeszcze więcej informacji wykorzystując aplikację Leadberry, a także jak stworzyć kolorowe mapy w raportach Analytics z dodatkiem Table Booster:

analytics table booster raport siec

Konferencję zakończyła prezentacja Witolda Wrodarczyka z Adequate Interactive Boutique na temat planowania budżetu reklamowego i oceny efektywności kampanii marketingowych.

Jednym z poruszanych w naszej prezentacji tematów było znaczenie analizy krańcowych kosztów konwersji, która może prowadzić do paradoksalnych wniosków – zamiast inwestować w najbardziej rentowne kampanie, lepsze wyniki osiągniemy inwestując w nowe źródła ruchu, nawet jeśli będą miały wyższy koszt konwersji. Jak to możliwe?

Przykładowy reklamodawca prowadzi kampanię w Google z kosztem konwersji 120 zł oraz kampanię na Facebooku z kosztem konwersji 200 zł:

paradoks drozszych zrodel 1

Ponieważ koszt tej drugiej wydaje się być wysoki, postanawia zrezygnować z kampanii na Facebooku i przeznaczyć większe środki na kampanie w Google. Wiąże się to z podniesieniem stawek, stąd koszt konwersji kampanii w Google wzrasta do 150 zł. Z pozoru wydaje się on akceptowalny, ale jeśli policzyć koszty krańcowe, okazuje się że za dodatkowe 300 konwersji zapłaciliśmy 250 zł za każdą z nich:

paradoks zrodel ruchu 22

Kwota 250 zł za konwersję to więcej, niż koszt konwersji w kampanii na Facebooku, z której zrezygnowaliśmy. Mamy więc na pierwszy rzut oka paradoksalną sytuację, w której opłaca się zmniejszyć inwestycję w kampanię w Google o koszcie konwersji 150 zł i ponownie zainwestować w Facebook z wyższym kosztem konwersji (200 zł). Za tę samą liczbę konwersji zapłacimy o 15 000 zł mniej:

paradoks drozszych zrodel 3

To oczywiście tylko niewielka próbka tego, o czym mogli posłuchać uczestnicy Kongresu. Już dziś warto zarejestrować się na jego kolejne edycje na stronie organizatora.

Nie zabrakło slajdu z artykułu o najdroższych słowach kluczowych w Polsce:

zainteresowanie w wyszukiwarce multikino



Autor

Witold Wrodarczyk

Dyrektor Operacyjny Adequate Interactive Boutique Google Analytics & AdWords Qualified Professional

Adequate - Agencja interaktywna

Adres:
ul. Okopowa 47/23
01-059 Warszawa
Telefon:
(+48) 22 299 50 28

Nasza strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usługi zgodnie z Polityką Prywatności.