Blog

RSS
2017/06/28 19:44

Portfolio Bidding (Online Marketing Magazyn)

Online Marketing Magazyn (czerwiec-lipiec 2017) opublikował nasz artykuł Podstawy portfolio biddingu.

magazyn online marketing 2017

Celem kampanii efektywnościowych jest zazwyczaj osiągnięcie jak największej liczby konwersji przy zachowaniu satysfakcjonującego kosztu konwersji (CPA).

Klasyczne podejście do optymalizacji polega na przenoszeniu budżetów z kanałów, których wyniki nie są satysfakcjonujące (tj. koszt konwersji przekracza akceptowalne CPA) i zwiększaniu inwestycji w bardziej rentowne źródła ruchu.

Artykuł tłumaczy, dlaczego takie działanie nie jest optymalne, a każdy element i wymiar kampanii powinien mieć odmienne docelowe CPA, uzależnione od elastyczności cenowej danego źródła ruchu. Z artykułu dowiesz się miedzy innymi:

  • dlaczego niektóre kampanie tylko z pozoru są opłacalne
  • czym jest koszt krańcowy i elastyczność cenowa
  • jak dostosowywać stawki, by osiągnąć największą efektywność

Online Marketing Magazyn jest czasopismem dostępnym w prenumeracie. W najnowszym numerze znajdziesz eksperckie artykuły w szerokim spektrum tematów: reklama brandingowa, social media, e-mail marketing, big data i marketing automation oraz narzędzia marketingu online.

Za zgodą reakcji udostępniamy artykuł Podstawy portfolio biddingu w wersji elektronicznej (plik PDF) .

Model matematyczny wykorzystany w artykule jest wynikiem naszych badań nad technikami optymalizacji. Wyprowadzenie formuły zostało opisane w artykule Model Zero ROI.



Autor

Witold Wrodarczyk

Dyrektor Operacyjny Adequate Interactive Boutique Google Analytics & AdWords Qualified Professional

Adequate - Agencja interaktywna

Adres:
ul. Okopowa 47/23
01-059 Warszawa
Telefon:
(+48) 22 299 50 28

Nasza strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usługi zgodnie z Polityką Prywatności.