E-PR SUPPORT

E-PR SUPPORT

SEM PR (w tym SEO PR)

to działania wizerunkowe związane z wynikami wyszukiwania określonych słów kluczowych dotyczących firmy lub produktu. W odróżnieniu od klasycznego marketingu w wyszukiwarkach (SEM/SEO), obejmują one nie tylko pozycję firmowej strony www, ale również pozostałą treść z innych witryn, do której użytkownik może dotrzeć z pierwszych stron wyników wyszukiwania.

Dlaczego SEM PR?

Wyszukiwarki internetowe (w Polsce – głównie Google) stanowią obecnie jedno z najważniejszych źródeł informacji i opinii na temat firm i produktów. Użytkownicy poszukują:

  • oficjalnych informacji na stronach firmy/produktu;
  • artykułów na temat firmy/produktu w mediach internetowych;
  • opinii o firmie/produkcie na blogach, forach dyskusyjnych i serwisach
    społecznościowych.

Wizerunek firmy i produktu w Internecie w znacznej mierze zależy od tego, jakie informacje znajdą się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google dla słów kluczowych związanych z firmą i jej produktami.

Oferujemy kompleksową usługę pozwalającą na wywieranie wpływu na to, co zobaczą osoby szukające określonych słów kluczowych w Google, obejmującą SEO PR – pozycjonowanie pożądanych treści w wyszukiwarce oraz wizerunkowe/informacyjne kampanie linków sponsorowanych AdWords.

Czym jest SEO PR?

SEO PR polega na pozycjonowaniu w wynikach wyszukiwania Google określonych treści znajdujących się w Internecie, również poza oficjalną stroną produktu (artykułów, wpisów na blogach, opinii, filmów na YouTube oraz innych materiałów). Koncentruje się na pozycjonowaniu stron zawierających pożądaną treść, celem przesunięcia na jak najdalsze pozycje treści o niekorzystnym wydźwięku i zawierających negatywne opinie.

Dlaczego SEO PR jest potrzebny?

  • W Internecie znajduje się ogromna ilość treści. Nierzadko jest to treść o wydźwięku negatywnym, często pojawiająca się w wynikach wyszukiwania przypadkowo, wobec braku innych stron, które Google może uznać za wartościowe i odpowiadające zapytaniu. Negatywne treści bywają wynikiem nieporozumień, ale także złośliwości i efektem celowych działań.
  • Publikacje tworzone w ramach własnych działań PR nie zawsze będą w stanie samoistnie przebić się ponad treści i komentarze o negatywnym wydźwięku.
  • Usuwanie niepożądanych treści np. poprzez działania prawne wobec ich autorów, oferowanie korzyści w zamian za ich usunięcie czy też inne formy wpływu – najprawdopodobniej nie przyniosą efektu, chociażby ze względu na znajdujące się w Internecie kopie tych materiałów, a w razie ujawnienia tych działań – grożą głębokim kryzysem PR.

Dlaczego nawet nieliczne opinie negatywne szkodzą?

Osoby szukające opinii w Internecie skupiają swoją uwagę na opiniach negatywnych: Opinie pozytywne przyjmujemy do wiadomości, opinie negatywne czytamy z zainteresowaniem. Dlatego kilka lub nawet jedna opinia negatywna może znaczyć więcej, niż setki czy tysiące opinii pozytywnych.

Negatywne opinie szkodzą

SEO PR – Jak to działa?

Poniższy przykład ilustruje, jak działa usługa SEO PR. Początkowo, w wynikach wyszukiwania znajduje się wiele treści i komentarzy o negatywnym lub neutralnym wydźwięku:

Jak działa SEO PR

Działania wspomagające pozycjonowanie pożądanych stron spowodują przejście ich na wyższe pozycje. Treści negatywne schodzą na pozycje dalsze i ich zasięg spada kilkukrotnie:

Jak działa SEO PR

Pierwsze trzy wyniki wyszukiwania są najważniejsze – odwiedzane są przez ponad 60% osób szukających w Google. 85% odwiedzin to pierwsze 7 wyników wyszukiwania. Dziesiąty link klikany jest już rzadziej niż raz na 50 wyświetleń strony wyników wyszukiwania. Druga strona odwiedzana jest w przypadku mniej niż 6% wyszukiwań.

Docelowo niekorzystne treści znikają z pierwszej strony wyników wyszukiwania, a pozostają jedynie te pozytywne i neutralne. Dalsze działania SEO PR pozwolą również na zapełnienie drugiej i kolejnych stron wyników wyszukiwania pożądanymi treściami.

Pożądane treści w google

Kampanie informacyjne Google AdWords

Umieszczenie linku sponsorowanego umożliwia natychmiastową reakcję na kryzysy PR i elastyczne promowanie wybranego przekazu przy wyszukiwaniu wybranych słów kluczowych. Zalecane przy promocji oficjalnych informacji na stronie firmy.

Przykład zastosowania

W jednym z programów telewizyjnych wpływowa osoba wyraża pogląd, że nasz produkt, X-Example jest rakotwórczy, co powoduje wzrost zapytań w Google na ten temat.
Kampania w Google pozwala na natychmiastową reakcję na to zdarzenie.

Pożądane treści w google

Zainteresowanych szczegółami oferty SEM PR (SEO PR) zapraszamy do kontaktu z nami.

Adequate - Agencja interaktywna

Adres:
ul. Okopowa 47/23
01-059 Warszawa
Telefon:
(+48) 22 299 50 28

Nasza strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usługi zgodnie z Polityką Prywatności.